Zielone partnerstwo – dlaczego warto współpracować z firmami, które działają na rzecz środowiska?

Zielone partnerstwo – dlaczego warto współpracować z firmami, które działają na rzecz środowiska?

Z najnowszych badań wynika, że 38 procent konsumentów uważa redukcję zużycia energii przez firmy za ważną. Kolejne 28 procent respondentów zwraca uwagę na rozwiązania przyjazne środowisku, a dla prawie co piątej osoby istotne jest zmniejszenie liczby odpadów. Badanie pokazuje również, że 17 procent badanych uważa, iż firmy powinny edukować klientów i podnosić ich świadomość na temat ekologii.

Zastanawiamy się, dlaczego warto współpracować z przedsiębiorstwami, które działają na rzecz środowiska, a jednocześnie być takim przedsiębiorstwem?

Obecnie obserwujemy rosnące zaangażowanie w ochronę środowiska zarówno ze strony społeczeństwa, jak i firm oraz rządów. Istnieje wiele powodów tego trendu. Po pierwsze, konsumenci są coraz bardziej świadomi wpływu, jaki mają na środowisko, oraz konieczności zachowania równowagi ekologicznej na naszej planecie. Wiemy już, jak negatywne skutki niesie za sobą zanieczyszczenie powietrza, wody i gleby, a także jak nasze działania wpływają na zmiany klimatyczne i utratę różnorodności biologicznej.

Po drugie, w ostatnich latach zauważalny jest wzrost świadomości ekologicznej i aktywności na rzecz ochrony środowiska, co prowadzi do coraz większej presji społecznej na firmy i władze, by podejmowały działania na rzecz ochrony środowiska.

Po trzecie, rozwijające się technologie i innowacyjne rozwiązania ekologiczne stają się coraz bardziej dostępne i przystępne cenowo, co przyczynia się do zainteresowania nimi przez przedsiębiorstwa.

Dlaczego więc warto współpracować z firmami, które dbają o środowisko? Barometr świadomości ekologicznej Polaków pokazuje, że konsumenci coraz bardziej troszczą się o środowisko naturalne. Co druga osoba jest gotowa zrezygnować z pewnych wygód na rzecz ochrony przyrody. To ma duże znaczenie dla firm, które powinny zwracać uwagę na swoje działania i odpowiednio komunikować swoje proekologiczne inicjatywy.

Dobrym przykładem jest branża reklamowa, która ma ogromny wpływ na środowisko naturalne. Co ciekawe, badanie SW Research wykazało, że 74 proc. Polaków pozytywnie ocenia reklamy, w których pojawiają się ekologiczne motywy.

Konsumenci coraz bardziej zwracają uwagę o na to, w jaki sposób marki podchodzą do aspektów ekologicznych. Patrzą nie tylko na to, jakie działania podejmują firmy na rzecz środowiska, ale także z jakimi przedsiębiorstwami współpracują. My sami bierzemy odpowiedzialność na odcisk ekologiczny, jaki wywieramy na środowisku, i podejmujemy wiele działań, by był jak najmniejszy. Zainwestowaliśmy na przykład w instalację fotowoltaiczną, która ma moc pokrycia 70 procent naszego zapotrzebowania na energię elektryczną. Korzystamy też z aplikacji opisującej pracę instalacji, dzięki czemu na bieżąco monitorujemy wielkość produkcji prądu, a także oszczędność emisji dwutlenku węgla – wyjaśnia Robert Dąbrowski, CEO Recevent.

Według Dąbrowskiego, obserwuje się wzrost zainteresowania firm dotyczący technik druku reklamowego oraz zastosowanych ekorozwiązań przez Recevent. Z tego możemy wyciągnąć wniosek, że przedsiębiorstwa preferują współpracę z firmami, które są zaangażowane ekologicznie. Firmy, które kładą nacisk na ochronę środowiska, często inwestują w nowoczesne technologie oraz oferują szkolenia dla swoich pracowników, co przekłada się na poprawę jakości wykonywanej pracy.

– Warto dodać, że na obniżenie zużycia prądu wpływają także nowoczesne maszyny drukujące, w które inwestujemy. Dzięki nim obniżyliśmy zużycie energii na produkcji o 40 procent. Uważam, że inwestowanie w nowoczesne technologie jest konieczne, ale prąd to nie wszystko. Stawiamy na neutralne środowiskowo komponenty, papier pochodzący ze zrównoważonych upraw oraz nietoksyczne tusze – dodaje Robert Dąbrowski.

Ze względu na rosnące wymagania współczesnych konsumentów, coraz większa liczba firm angażuje się w działania na rzecz ochrony środowiska i równocześnie preferuje współpracę z partnerami, którzy również są zaangażowani ekologicznie. Dążenie do tych samych celów pozwala na efektywniejsze i skuteczniejsze osiąganie biznesowych celów oraz prowadzenie działań zgodnych z zasadami proekologicznymi. Jest to istotny element prowadzenia działalności przez przedsiębiorstwa.

W tej samej kategorii