Czy gry na komórkę kiedyś zastąpią tradycyjne konsole i komputery? Obecnie obserwujemy rosnącą konkurencję pomiędzy konsolami i komputerami a coraz bardziej zaawansowanymi telefonami komórkowymi, które stają się głównym źródłem rozrywki dla młodego pokolenia. Według prognoz agencji Spicy Mobile, rynek gier mobilnych osiągnie w 2023 roku wartość 100 mld USD, co jest wyższe niż łączna wartość gier komputerowych i konsolowych. To tempo wzrostu zyskuje na znaczeniu, a pandemia przyspieszyła ten trend. Jak więc będzie wyglądać przyszłość branży gier mobilnych?
Warto zauważyć, że w Polsce 96 procent dorosłych korzysta z telefonów komórkowych, z czego większość to smartfony. To potwierdza ogromny potencjał rynku gier mobilnych. Badania wykazują, że nawet wśród uczniów szkół podstawowych i ponadpodstawowych smartfony są najpopularniejszym urządzeniem do gier, co potwierdziło 35% młodych respondentów.
Rynek gier mobilnych rośnie nieprzerwanie, a prognozy sugerują, że w 2023 roku jego wartość może przekroczyć 100 mld USD. W okresie pandemii zauważono wzrost liczby instalacji aplikacji na smartfony o 45% w skali roku. To zwiększone zainteresowanie grami na telefony komórkowe skutkuje wprowadzaniem nowych usług i udogodnień zarówno dla graczy, jak i twórców gier.
Warto podkreślić, że Polska nie odbiega od globalnych trendów. Wartość rodzimego rynku gier, w tym gier mobilnych, wzrosła na koniec 2020 roku do 2,49 mld złotych, a przychody z gier mobilnych stanowią niemal połowę tej sumy, notując wzrost o 12% w skali roku.
Rosnący rynek gier mobilnych otwiera również nowe możliwości dla deweloperów, którzy kształtują ten wirtualny świat. Apple wprowadziło zmiany w regulaminie App Store, które umożliwiają programistom zbieranie danych kontaktowych graczy, co pozwala na lepszy kontakt z użytkownikami i oferowanie alternatywnych systemów płatności w grach.
Przewidujemy, że rynek gier mobilnych będzie nadal rósł, a firma Xsolla już w 2021 roku wprowadziła rozwiązania, które pomagają twórcom gier rozwijać swoje projekty i budować bliższe relacje z graczami. Nasze rozwiązanie, Xsolla Web Shop for Mobile Games, umożliwia twórcom tworzenie sklepów na ich własnych stronach internetowych w prosty i wygodny sposób, co pozwala na oszczędności w porównaniu z tradycyjnymi opcjami płatności w aplikacjach i zwiększa udział dochodów dla programistów.
Rynek gier mobilnych dojrzewa i nie ma obecnie sygnałów wskazujących na zmianę tego trendu. Dlatego kluczowym elementem dalszego wzrostu branży gier mobilnych jest zapewnienie deweloperom możliwości rozwoju, ponieważ firmy dążą do zapewnienia graczom jak najlepszych doświadczeń i komfortu podczas korzystania z gier mobilnych.” – Chris Hewish, prezes Xsolla.