Firma LG Electronics Inc. ogłosiła skonsolidowane przychody za trzeci kwartał 2024 r. w wysokości 22,18 bln KRW (16 mld USD) oraz zysk operacyjny w wysokości 751,9 mld KRW (546 mln USD). Przychody te są najwyższe w historii porównując trzecie kwartały, natomiast zysk operacyjny plasuje się na czwartym miejscu w historii firmy.Na trzeci kwartał wpłynęło kilka czynników zewnętrznych, w tym przedłużające się opóźnienie w ożywieniu popytu rynkowego oraz trwające konflikty geopolityczne na całym świecie. Te wyzwania spowodowały wzrost globalnych wydatków na transport morski, co przyczyniło się do zwiększenia kosztów.Pomimo tych przeszkód firma LG osiągnęła wzrost przychodów rok do roku przez cztery kolejne kwartały, jednocześnie ulepszając swoje portfolio biznesowe. Obejmowało to transformację metod i modeli biznesowych oraz rozszerzenie działalności B2B. Te działania pozwoliły LG częściowo zrównoważyć nieunikniony wzrost kosztów, co umożliwiło firmie utrzymanie solidnego zysku operacyjnego, a tym samym zachowanie silnej konkurencyjności.Patrząc w przyszłość, LG planuje przyspieszyć transformację biznesową poprzez rozszerzenie subskrypcji urządzeń gospodarstwa domowego, sprzedaż bezpośrednią do konsumenta (D2C) oraz sprzedaż produktów strefowych. Ponadto firma dąży do stałego wzrostu w sektorze B2B, równocześnie rozwijając działalność związaną z treściami i usługami opartymi na platformach.Dział LG Home Appliance & Air Solution wygenerował w trzecim kwartale przychody w wysokości 8,34 bln KRW (6 mln USD) oraz zysk operacyjny na poziomie 527,2 mld KRW (383 mln USD). W porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku, przychody wzrosły o 11,7%, a zysk operacyjny o 5,5%. Pomimo trudnych warunków zewnętrznych dział urządzeń gospodarstwa domowego LG osiągnął lepsze wyniki niż konkurenci, potwierdzając swoją wiodącą pozycję na rynku. Nawet przy opóźnionym ożywieniu globalnego popytu na urządzenia szybki rozwój modelu biznesowego subskrypcji oraz działalności B2B HVAC napędzał wzrost przychodów. Chociaż gwałtowny wzrost kosztów logistycznych w drugiej połowie roku znacząco wpłynął na zysk operacyjny, firma odnotowała wyniki lepsze niż w analogicznym okresie ubiegłego roku, dzięki wzrostowi przychodów i konkurencyjności produkcji.W czwartym kwartale oczekuje się stopniowej poprawy warunków rynkowych, co potwierdza poprawa wiodących wskaźników ekonomicznych w głównych krajach oraz obniżki stóp procentowych. LG planuje zdywersyfikować ofertę urządzeń gospodarstwa domowego i strategię cenową, aby sprostać rosnącemu popytowi na rynkach wschodzących, równocześnie rozwijając nowe obszary działalności, takie jak subskrypcje i sprzedaż D2C, aby utrzymać wzrost przychodów. Dział będzie kontynuować koncentrację na efektywności operacyjnej, uwzględniając sezonowy wzrost wydatków marketingowych, aby zapewnić rentowność.Dział LG Home Entertainment odnotował w trzecim kwartale przychody w wysokości 3,75 bln KRW (2,7 mld USD) oraz zysk operacyjny na poziomie 49,4 mld KRW (35,8 mln USD). Przychody wzrosły o 5,2% w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku, dzięki zwiększonej sprzedaży w Europie – kluczowym rynku dla telewizorów OLED. Mimo znacznego wzrostu kosztów spowodowanego gwałtownym wzrostem cen paneli LCD, ciągły rozwój działalności związanej z treściami i usługami opartymi na webOS zminimalizował wpływ na ogólne zyski.Oczekuje się, że w czwartym kwartale rynek telewizorów odnotuje niewielki wzrost, głównie w segmencie produktów klasy podstawowej, w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. LG planuje elastycznie reagować na zmiany popytu na rynku telewizorów, jednocześnie przyspieszając wzrost poprzez rozszerzanie współpracy z webOS w celu zwiększenia bazy użytkowników.Dział LG Vehicle Component Solutions odnotował w trzecim kwartale przychody w wysokości 2,61 bln KRW (1,9 mld USD) oraz zysk operacyjny na poziomie 1,1 mld KRW (798 tys. USD). Przychody wzrosły w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku, jednak nieznacznie spadły w stosunku do poprzedniego kwartału, co było spowodowane spowolnieniem popytu na pojazdy elektryczne (EV). Zysk operacyjny również zmalał, na co wpłynęły zwiększone wydatki na badania i rozwój, mające na celu zabezpieczenie technologii pojazdów definiowanych programowo (SDV), oraz inwestycje w masową produkcję zamówień.Oczekuje się, że rynek w czwartym kwartale będzie kontynuował tendencję wzrostową w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku i poprzednim kwartałem. Przewiduje się jednak spowolnienie tempa wzrostu ze względu na stagnację popytu na pojazdy elektryczne. LG planuje skupić się na wzroście sprzedaży, opierając się na zabezpieczonym portfelu zamówień, oraz na wzmocnieniu pozycji rynkowej swoich kluczowych produktów, w tym telematyki, AVN i silników. Ponadto dział będzie kontynuował działania mające na celu poprawę wydajności operacyjnej i dążenie do rentowności.Dział LG Business Solutions odnotował w trzecim kwartale przychody w wysokości 1,40 bln KRW (1 mld USD) oraz stratę operacyjną na poziomie 76,9 mld KRW (55,8 mln USD). Przychody wzrosły rok do roku dzięki zwiększonej sprzedaży strategicznych produktów, takich jak monitory do gier i oznakowanie LED, a także dzięki pozyskaniu dużych zamówień B2B na produkty PC. Strata operacyjna jednak wzrosła z powodu rosnących cen paneli LCD, zwiększonych kosztów logistycznych, wzmożonej konkurencji i wyższych inwestycji w rozwój nowych obszarów działalności.Oczekuje się, że w czwartym kwartale popyt na strategiczne linie produktów, takie jak monitory do gier i oznakowanie LED, wzrośnie dwucyfrowo w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. Ponadto rosnące zainteresowanie komputerami ze sztuczną inteligencją powinno zwiększyć popyt na laptopy klasy premium. W związku z tym dział planuje zwiększyć sprzedaż strategicznych produktów i skupić się na poprawie rentowności poprzez efektywne działania.W międzyczasie, w wyniku uchwały zarządu podjętej w zeszłym miesiącu, firma LG postanowiła zaprzestać działalności w zakresie zestawów baterii. W rezultacie, począwszy od raportu wyników za trzeci kwartał, powiązane przychody i zysk operacyjny będą traktowane jako działalność zaniechana w sprawozdaniach finansowych. Doprowadzi to również do korekty wcześniejszych danych dotyczących przychodów i zysków operacyjnych.
W Polsce rejestrowanych jest średnio 20 nowych sklepów internetowych dziennie. Statystyczny polski e-commerce odnotowuje rocznie zysk w wysokości 250 tys. zł netto. Najnowsza analiza danych
Polski rynek e-commerce należy do największych w Europie Statystyczny sklep internetowy w Polsce wykazuje blisko 8 mln zł przychodu rocznie, co daje średni zysk w wysokości 250 tys. zł netto. Średnia rentowność sklepu internetowego działającego w Polsce to ok. 2,7 proc. Warto zaznaczyć, że na polskim rynku obecnych jest co najmniej kilka firm osiągających roczne […]