Lime, globalny lider w dziedzinie udostępniania pojazdów elektrycznych, ogłosił dzisiaj wyniki finansowe i dane dotyczące liczby użytkowników za pierwszą połowę 2023 roku. Te dane wyraźnie wskazują na rosnący popyt na współdzielone rowery elektryczne i hulajnogi elektryczne Lime, co pozwoliło firmie osiągnąć znaczący wzrost w porównaniu z rokiem poprzednim.
W ciągu pierwszej połowy 2023 roku Lime odnotował wzrost o 45% w wartości przejazdów, osiągając ponad 250 milionów dolarów w tej kategorii. To znakomity wynik, który potwierdza rosnącą popularność współdzielonych e-rowerów i hulajnóg elektrycznych na całym świecie.
Najważniejszym punktem jest osiągnięcie pozytywnego wyniku skorygowanego EBITDA w wysokości 27 milionów dolarów w pierwszej połowie roku. Jest to pierwszy raz w historii firmy, kiedy osiągnęła ona taki sukces w pierwszym półroczu roku. Dodatkowo, Lime zwiększył swoją marżę o 29 punktów procentowych w porównaniu do poprzedniego roku.
Wayne Ting, CEO Lime, wyraził dumę z osiągniętych wyników, podkreślając, że zapotrzebowanie na przystępny cenowo, niezawodny i ekologiczny transport jest nadal ogromne na całym świecie. Miasta coraz bardziej doceniają korzyści płynące z programów udostępniania e-rowerów i hulajnóg elektrycznych, co dodatkowo wspiera rozwój firmy.
Firma Lime osiągnęła najlepszy początek roku w swojej historii, z ponad 40 milionami podróży odbytych na całym świecie tylko w drugim kwartale 2023 roku. To rekordowy wynik, który przewyższa poprzedni, trzeci kwartał 2022 roku. Lime osiągnął to dzięki rozwojowi swojej obecności na istniejących i nowych rynkach, co zaowocowało zwiększeniem ilości podróży na jednym pojeździe dziennie oraz zadowoleniem użytkowników.
Sekret sukcesu Lime polega na inwestycjach w trzy główne obszary: innowacje sprzętowe, zaawansowane technologicznie operacje oraz zdolność do wygrywania przetargów na prowadzenie działalności w dużych miastach. Ich flota e-rowerów i e-hulajnóg Lime Gen4 jest ceniona przez użytkowników za niezawodność i bezpieczeństwo. Dzięki temu spadła częstotliwość napraw, a wymienialne baterie ułatwiają korzystanie z pojazdów. Ponadto, Lime wygrał ponad 90% przetargów na udostępnianie swoich pojazdów na całym świecie, co świadczy o ich zdolności do konkurowania i utrzymywania pozycji lidera na rynku hulajnóg elektrycznych.
W Polsce, Lime również odnotowuje imponujące wyniki. Od momentu rozpoczęcia działalności w październiku 2018 roku, firma osiągnęła dodatni wynik EBITDA przez ostatnie trzy i pół roku, włączając w to okres pandemii. Użytkownicy Lime odbyli łącznie 18,5 miliona przejazdów, a firma posiada obecnie flotę ponad 23 000 e-hulajnóg w ponad 50 polskich miastach. Dzięki temu, użytkownicy Lime w Polsce przyczynili się do redukcji emisji CO2 o 115 ton i uniknięcia 360 tysięcy podróży samochodem w pierwszej połowie 2023 roku.
Lime kontynuuje swój dynamiczny rozwój, opierając się na innowacjach i zrównoważonym podejściu, co pozwala im nadal cieszyć się sukcesem na rynku udostępniania pojazdów elektrycznych. Osiągnięte wyniki w pierwszej połowie 2023 roku są mocnym dowodem na długoterminową zdolność Lime do pozostawania liderem w tej dziedzinie.
„Jesteśmy zadowoleni z rozwoju Lime w Polsce oraz z tego, że nasz oddział, mógł przyczynić się do globalnego sukcesu firmy. Na przestrzeni tych kilku lat działalności w naszym kraju, zbudowaliśmy silne relacje z miastami oraz zaangażowaną społeczność entuzjastów mikromobilności współdzielonej. Towarzyszymy im w codziennych podróżach. Stawiamy sobie coraz bardziej ambitne cele, rozmawiamy z kolejnymi polskimi miastami, modernizujemy flotę i zwiększamy liczbę mobilnych patroli, których zadaniem jest dbanie o porządek. Z dumą podejmujemy te działania, ponieważ przybliżają nas one do realizacji naszej misji, jaką jest znaczna redukcja poziomu CO2 w polskich miastach” – komentuje Damian Kupczak, Senior Operations Manager, Lime Poland.