W dzisiejszym zglobalizowanym świecie znajomość języków obcych jest standardem. Coraz większą popularnością cieszą się przedszkola, które w swoim programie oferują naukę języka angielskiego lub hiszpańskiego. Rodzice dostrzegają realne korzyści płynące z edukacji obcojęzycznej dla swoich dzieci.
O dwujęzyczności dzieci w przedszkolnym wieku i jej zaletach mówi ekspertka Anna Osiecka, pedagog w KIDS&Co. Współcześnie po ojczystym języku, język angielski stał się drugim językiem, którego znajomość jest pożądana, zwłaszcza wśród młodych ludzi. Kontakt z nim od najmłodszych lat wydaje się być korzystnym rozwiązaniem. W tym okresie umysł dziecka jest najbardziej podatny na naukę, a aparat mowy plastyczny, co ułatwia naukę wymowy z odpowiednim akcentem. Zasada “im wcześniej, tym lepiej” znajduje zastosowanie w przypadku nauki języków obcych.
Pierwsze lata życia dziecka to okres intensywnego rozwoju, w tym zdobywania umiejętności językowych, takich jak mówienie, słuchanie, czytanie i pisanie. Nauka języka obcego w tym okresie przynosi liczne korzyści. Naturalna dwujęzyczność, osiągalna dzięki działaniu immersyjnemu, pozwala dziecku poznać język obcy tak samo, jak ojczysty. Taka dwujęzyczność może pozytywnie wpłynąć na przyszłość dziecka, zarówno w sferze lingwistycznej, jak i innych aspektach jego życia – podkreśla Anna Osiecka, dyrektor regionalna i pedagog w KIDS&Co, sieci dwujęzycznych przedszkoli i żłobków.
Dwujęzyczność naturalna niesie ze sobą nie tylko zdolność posługiwania się dwoma językami, ale także wpływa pozytywnie na rozwój poznawczy i intelektualny. Dzieci dwujęzyczne łatwiej przyswajają kolejne języki obce, wykazują lepsze zdolności edukacyjne, kreatywność i myślenie twórcze. Taka nauka rozwija także zdolności społeczne i emocjonalne, kształtuje tolerancję wobec innych kultur oraz zwiększa otwartość na różnorodność. Odpowiednio dobrana placówka edukacyjna, tak jak przedszkola KIDS&Co, które stosują metodę immersyjną, pomaga w rozwijaniu naturalnej dwujęzyczności u dzieci poprzez rozwijanie ich zainteresowań i kompetencji językowych.