Reklama w… pociągu? Sprawdź, jak ją wykorzystać do promocji swojej marki

Reklama w… pociągu? Sprawdź, jak ją wykorzystać do promocji swojej marki

W ubiegłym roku aż 72 miliony pasażerów skorzystało z pociągów w Polsce tylko u jednego z popularnych operatorów, co stanowi wzrost o prawie połowę w porównaniu z rokiem poprzednim. Główny Urząd Statystyczny szacuje, że roczna liczba korzystających z pociągów w Polsce wynosi od 315 do nawet 320 milionów osób. Dane OOH.pl wskazują, że tylko Koleje Mazowieckie obsługują 5 milionów pasażerów miesięcznie. Rosnąca popularność pociągów i znaczna liczba pasażerów sprawiają, że firmy i organizacje coraz chętniej wykorzystują pociągi do promocji swoich produktów i usług.

Transport kolejowy w Polsce cieszy się rosnącą popularnością, co potwierdzają badania przeprowadzone przez Instytut Badań Rynkowych i Społecznych IBRiS w 2021 roku. Wyniki tych badań pokazują, że aż 57% Polaków deklaruje wybieranie pociągów jako środka transportu podczas podróży.

Polacy doceniają zalety transportu kolejowego, takie jak wygoda, bezpieczeństwo, szybkość, niskie emisje gazów cieplarnianych oraz atrakcyjne ceny biletów. Transport kolejowy w Polsce jest stale rozwijany zarówno pod względem infrastruktury, jak i oferowanych usług. Wprowadza się nowe połączenia, modernizuje linie kolejowe i dworce, oraz wprowadza innowacyjne technologie, takie jak systemy informacji pasażerskiej, wi-fi czy ładowanie urządzeń mobilnych w pociągach. Rosnąca liczba pasażerów skłania reklamodawców do wykorzystania przestrzeni w i na pociągach do promocji swoich produktów i usług. Jak zatem skutecznie wykorzystać reklamę w pociągu w celach promocyjnych?

Postaw na regionalnych przewoźników

Aby zwiększyć efektywność swoich kampanii reklamowych i poszerzyć zasięg działań marketingowych, warto skorzystać z reklamy w kolejach regionalnych, takich jak Koleje Mazowieckie, Wielkopolskie, Śląskie i Dolnośląskie.

 – Obecność z przekazem reklamowym w pociągu to szansa dotarcia do wielu pasażerów i tym samym potencjalnych klientów. Tylko samymi Kolejami Mazowieckimi, które łączą komunikacyjnie Warszawę z miastami ościennymi , podróżuje 5 milionów osób miesięcznie. Średni czas spędzony w pociągu to 28 minut, co daje gwarancję swobodnego kontaktu z nośnikiem reklamowym. Koleje Mazowieckie posiadają także piętrowe pociągi specjalne, w których szeroki wachlarz formatów reklamowych daje pole do realizacji niezwykle kreatywnych kampanii reklamowych. Nimi podróżuje ok. 50 000 osób miesięcznie. Dane robią wrażenie. A reklamowanie się u regionalnych przewoźników to możliwość rozszerzenia zasięgów swoich kampanii i promocji w ciekawy sposób na oryginalnych nośnikach – wyjaśnia Sylwia Krysik-Myśliwiec z OOH.pl.

Wybierz odpowiedni format reklamy

Koleje regionalne zapewniają różnorodne możliwości wykorzystania nośników reklamowych, które obejmują zarówno formy cyfrowe, jak i tradycyjne. Wśród dostępnych opcji znajdują się monitory LCD, wewnętrzne ramki reklamowe oraz możliwość oklejania zarówno wnętrza, jak i zewnętrza pociągu.

 – Monitory LCD charakteryzują się wysoką jakością obrazu, dzięki czemu reklamy wyświetlane na tych ekranach są atrakcyjne wizualnie. Łatwość i szybkość aktualizacji treści pozwala na elastyczne dostosowanie reklamy do aktualnych potrzeb i preferencji odbiorców, jak i samych reklamodawców. Popularne formy reklamy to także oklejanie pociągów. Długi czas kontaktu z reklamą, formaty, które nie mogą zostać niezauważone, niestandardowe grafiki – to wszystko przykuwa uwagę podróżujących, dlatego oklejanie wewnętrzne pociągów jest tak chętnie wykorzystywane przez coraz większą grupę reklamodawców, którzy szukają nowych form na dotarcie do swoich odbiorców.– wyjaśnia Sylwia Krysik-Myśliwiec.

Reklamowanie w regionalnych pociągach, takich jak Koleje Mazowieckie, Wielkopolskie, Śląskie i Dolnośląskie, daje możliwość dotarcia do szerokiej grupy potencjalnych klientów. Koleje regionalne oferują różnorodne formaty reklamowe, które umożliwiają wykorzystanie niekonwencjonalnych grafik, wyróżniających się spośród innych komunikatów i pozostających w pamięci odbiorców na dłużej.

W tej samej kategorii