6 przykładów skutecznej strategii przyciągania uwagi klientów w marketach

6 przykładów skutecznej strategii przyciągania uwagi klientów w marketach

Raport firmy technologicznej Proxi.cloud wskazuje, że Polacy zwiększyli częstotliwość robienia zakupów w dużych sieciach o 15% w pierwszym kwartale roku w porównaniu do 2022 roku, a 92% ogółu konsumentów odwiedziło dyskonty. Aby wykorzystać ten trend w optymalizacji ścieżki zakupowej potencjalnego klienta, istnieje kilka strategii reklamowych, które można zastosować.

Reklamy odgrywają kluczową rolę we wpływaniu na decyzje zakupowe klientów. Pozwalają konsumentom dowiedzieć się o nowych produktach i usługach, zdobyć informacje na temat ich cech i korzyści, a także zachęcać do dokonywania zakupów. Reklamy mają realny wpływ na budowanie świadomości marki i produktów oraz na percepcję wartości oferowanych produktów. Pomagają klientom zidentyfikować oferty najlepiej odpowiadające ich potrzebom i oczekiwaniom.

Kluczowe czynniki wpływające na skuteczność reklam w decyzjach zakupowych klientów to między innymi jakość prezentowanej reklamy, jej zgodność z aktualnymi potrzebami i oczekiwaniami klientów, jakość oferowanych produktów oraz konkurencyjność cen.

Oto sześć przykładów skutecznych strategii przyciągania uwagi klientów:

  1. Produkty wysokiej jakości: Klienci doceniają dobrej jakości produkty, które spełniają ich oczekiwania. Warto postawić na asortyment najlepszych producentów i dbać o jakość oferowanych produktów w sklepie.
  2. Oferty specjalne: Promocje, wyprzedaże, nagrody za lojalność, karty stałego klienta, programy rabatowe i bonusowe, gry i zabawy dla dzieci. Klienci lubią korzystać z okazji, dlatego warto oferować im różnego rodzaju bonusy.
  3. Merchandising: Odpowiednie rozmieszczenie towarów, wyeksponowanie produktów, atrakcyjne prezentacje i promocje, czytelne oznaczenia i ceny. Wszystko to wpływa na estetykę sklepu i przyciąga uwagę klientów.
  4. Profesjonalna obsługa: Przyjazna, pomocna obsługa, zawsze gotowa udzielić porad i odpowiedzi na pytania klientów. Dobrze przeszkoleni pracownicy sklepu są ważnym elementem w pozytywnym odbiorze marki.
  5. Inwestycja w wygląd sklepu: Czystość, porządek, wygodne koszyki i wózki, atrakcyjne oświetlenie, dekoracje sezonowe, wygodne kasy, darmowy dostęp do Internetu. Wszystko to wpływa na odczucia klientów i ich pozytywną opinię o marce.
  6. Kampanie marketingowe: Reklamy w prasie, telewizji, radiu, Internecie, banery, plakaty, ulotki, newslettery, a także kampanie w mediach społecznościowych. Ważne jest, aby były skierowane do konkretnych grup docelowych, prezentowały ofertę w sposób atrakcyjny i wyrazisty. Dzięki temu klienci zaczynają odczuwać potrzebę zakupową i łączą dany produkt z naszą marką.

Ciekawym przykładem kampanii marketingowej jest umieszczenie reklamy na drzwiach marketów.

Drzwi marketów – dlaczego warto reklamować na nich produkty?

Reklamy na drzwiach marketów są jednym ze sposobów na przyciągnięcie uwagi klientów i zwiększenie ruchu w markecie. Mogą one zawierać informacje o promocjach, nowych produktach czy zmianach godzin otwarcia – podpowiada Sylwia Krysik-Myśliwiec, Chief Operating Officer w OOH.pl. – Reklamy te są drukowanie na folii samoprzylepnej i aplikowane na drzwiach wejściowych, przez co wprost nie da się ich przeoczyć. Ważne jest, aby reklama była dobrze zaprojektowana i zawierała krótkie, ale przekonujące przesłanie – dodaje ekspert OOH.pl.

Reklamowanie produktów i usług na drzwiach marketu jest skuteczną formą marketingową, która przyciąga uwagę konsumentów i ostatecznie przyczynia się do wzrostu sprzedaży. Istnieje wiele powodów, dla których warto rozważyć tę formę reklamy:

  • Budowanie świadomości marki: Reklamy na drzwiach marketów o ogromnym zasięgu pozwalają skutecznie budować wizerunek marki. Potencjalni odbiorcy zapoznają się z nazwą marki, jej logo i ofertą. Nawet jeśli nie skorzystają teraz z oferty, mogą pamiętać reklamę w przyszłości, gdy będą rozważać daną kategorię produktów lub usług.
  • Skuteczność: Reklamy na drzwiach są umieszczane na wysokości oczu, na drodze konsumenta do zakupów. Kontakt z komunikatem reklamowym tuż przed podjęciem decyzji zakupowych zwiększa skłonność konsumenta do sięgnięcia po promowany produkt, nawet jeśli wcześniej nie planował tego zakupu.
  • Duża liczba potencjalnych odbiorców: Drzwi marketów są nośnikiem reklamowym, które codziennie mijają miliony osób w całej Polsce. Reklama produktów umieszczona w tym miejscu z pewnością dotrze do szerokiej grupy docelowej, stanowiąc konkurencję dla telewizji czy internetu pod względem zasięgu.
  • Milionowe zasięgi także poza dużymi miastami: Markety spożywcze znajdują się w każdej miejscowości w Polsce. Dzięki reklamie na drzwiach można dotrzeć nie tylko do mieszkańców aglomeracji, ale także do klientów w mniejszych miejscowościach, gdzie przebywa codziennie aż 30 milionów osób.
  • Promowanie ofert specjalnych: Reklamy na drzwiach stanowią dobry sposób na promowanie wyprzedaży, wprowadzania nowych produktów na półki sklepowe oraz innych specjalnych ofert.

Reklamy umieszczone na drzwiach marketów są niezwykle skuteczną strategią promocji produktów i zwiększania sprzedaży. Doskonale wpływają na cele marketingowe na różnych etapach ścieżki zakupowej, gdy klienci zapoznają się z marką lub produktem, a także stanowią skuteczne wsparcie na ostatnich etapach, kiedy podejmują decyzję o zakupie – być może właśnie wewnątrz marketu.

W tej samej kategorii