W dziedzinie AGD używa się różnych rodzajów etykiet, które pełnią różne funkcje. Przed rozpoczęciem produkcji etykiet konieczne jest dopasowanie materiałów i technologii do potrzeb i wymagań klientów, zwracając uwagę na wytrzymałość, odporność na warunki zewnętrzne i długotrwałą czytelność nadruku.
Jakie etykiety są stosowane w branży AGD?
Etykiety wykorzystywane w branży AGD muszą być dostosowane do konkretnych potrzeb klienta, podobnie jak w innych branżach. Podczas produkcji etykiet należy uwzględnić wymagania, specyfikacje i objętość nadruku, aby wybrać odpowiednią technologię.
– Podczas produkcji etykiet stosowanych w branży AGD istotną rolę odgrywają dla nas informacje dotyczące środowiska, w którym będzie pracować produkt. W zależności od rodzaju i zastosowania etykiety, inne są oczekiwania co do jej funkcjonowania, przyczepności oraz charakterystyki nadruku. W Etisoft dobieramy materiały zgodne z wymaganiami klientów, wybierając rozwiązania zapewniające wytrzymałość, odporność na czynniki zewnętrzne i długotrwałą czytelność nadruku – tłumaczy Mariusz Bielecki, Młodszy Menedżer Produktu w zakresie etykiet i oznaczeń w Etisoft.
Etykiety energetyczne
Etykiety energetyczne są specjalnym rodzajem etykiet marketingowych, które mają na celu przekazanie informacji o klasie energetycznej produktu. Zawierają informacje umożliwiające klientom podejmowanie świadomych decyzji dotyczących zakupu energooszczędnych i przyjaznych dla środowiska produktów.
Etykiety informacyjne
Etykiety informacyjne zawierają najważniejsze informacje dla użytkownika na temat produktu. Mogą przybierać formę etykiet samoprzylepnych lub zawieszek. Etykiety informacyjne mają na celu czytelne i klarowne przekazanie informacji niezbędnych do prawidłowego działania urządzenia. Mogą być schematami instalacyjnymi, instrukcjami obsługi lub opisami. Kolorowy nadruk w postaci tekstu, grafiki lub piktogramów zapewnia zrozumiały przekaz zgodny z wymaganiami branżowymi.
Etykiety produktowe
Etykiety produktowe są stosowane do właściwego oznaczenia produktu. Są najczęściej naklejane bezpośrednio na produkt lub opakowanie. Najczęściej są to etykiety papierowe lub foliowe z kolorowym nadrukiem. Etykiety produktowe zawierają informacje, takie jak nazwa producenta i produktu, logo, datę produkcji, kod kreskowy itp. Często pełnią zarówno funkcję etykiety opisowej, jak i kolorowej etykiety marketingowej, umożliwiającej klientowi rozpoznanie produktu i marki.
Etykiety ostrzegawcze
Etykiety ostrzegawcze sygnalizują ryzyko związane z niewłaściwym użytkowaniem produktu lub urządzenia. Wiele produktów jest prawnie wymaganych do oznaczania etykietą ostrzegawczą. Etykiety ostrzegawcze mogą mieć postać samoprzylepnej etykiety lub zawieszki z informacjami o potencjalnym zagrożeniu. Rozmiar, kolorystyka, grafika i piktogramy etykiety są znormalizowane i zgodne z wymaganiami branżowymi.
Tabliczki znamionowe
Tabliczki znamionowe zawierają najważniejsze informacje o urządzeniu, producencie i parametrach technicznych, takie jak nazwa urządzenia, logo producenta, numer seryjny, rok produkcji oraz parametry znamionowe, takie jak moc, napięcie zasilania, moc grzałki, wymiary, pojemność, certyfikat bezpieczeństwa. Zawartość tabliczki znamionowej jest określona przepisami. Istotną cechą tabliczek znamionowych jest trwałość, odporność na wodę, detergenty, zabrudzenia, kurz i zarysowania. Wybór materiałów i technologii druku powinien być dostosowany do wymagań klienta.
W złożonym i uregulowanym środowisku przemysłowym, używanie odpowiednich etykiet jest niezbędne we wszystkich etapach procesu produkcyjnego. Uwzględnienie indywidualnych potrzeb i specyfikacji zamówienia pozwala stworzyć praktyczne, wytrzymałe i trwałe rozwiązania, spełniające wysokie wymagania stawiane przez branżę AGD.