Certyfikacja UL jest wymogiem dla produktów dostarczanych na rynek amerykański i kanadyjski. Etykiety samoprzylepne z certyfikatem UL zostają przetestowane pod kątem obowiązujących w tych krajach wymagań dotyczących jakości oraz bezpieczeństwa. Certyfikacja UL etykiet samoprzylepnych stanowi potwierdzenie ich jakości, trwałości i podkreśla prestiż przedsiębiorstwa mogącego pochwalić się posiadaniem jednego z najbardziej cenionych oznaczeń dotyczących bezpieczeństwa produktu. Umożliwia to także producentom otwarcie się na nowe rynki.
Certyfikat UL – co to jest ?
Certyfikat UL to dokument przyznawany przez niezależną organizację Underwriters Laboratories zajmującą się wykonywaniem testów bezpieczeństwa i zgodności z normami produktowymi. Jest on nie tylko dowodem na to, że produkt ma wysoką jakość, ale również potwierdzeniem, że nie stanowi on zagrożenia dla życia i zdrowia konsumenta. Podnosi także renomę firmy wynikającą z posiadania jednego z najbardziej cenionych oznaczeń bezpieczeństwa produktu.
Certyfikat UL – dla kogo?
Certyfikat UL dotyczy produktów takich branż jak elektronika, przemysł samochodowy, przemysł elektryczny, budowlany czy AGD. Wymagany jest m.in. dla sprzętu elektrycznego, kabli, pojemników na paliwa czy fotowoltaiki dostarczanych na rynek amerykański i kanadyjski. Certyfikacji wymagają nie tylko same urządzenia, ale również ich podzespoły czy oznakowanie – tabliczki znamionowe, etykiety ostrzegawcze, identyfikacyjne czy informacyjne.
Certyfikacja UL etykiet samoprzylepnych – co gwarantuje?
Certyfikat etykiet samoprzylepnych potwierdza trwałość oznaczenia i czytelność nadruku po przeprowadzeniu testów zgodnych z wymogami UL. Dokument określa wykaz powierzchni, maksymalną oraz minimalną temperaturę, w których etykiety wykazują odpowiednią adhezję na tych powierzchniach, możliwość stosowania w warunkach wewnętrznych i zewnętrznych, a także czynniki dodatkowe (np. odporność na chemikalia).
W ramach certyfikacji etykiet samoprzylepnych organizacja UL ma możliwość sprawdzenia parametrów takich jak: poprawne klejenie się do wybranych powierzchni, odporność temperaturowa i chemiczna, trwałość mechaniczna oraz odporność na promieniowanie UV i wilgotność (dla etykiet stosowanych w warunkach zewnętrznych). W określonych przypadkach bada się również palność materiału.
– Firma Etisoft jako pierwsza w Polsce wdrożyła program PGAA wchodzący w skład UL. PGAA oznacza, że staliśmy się Autoryzowanym Dostawcą Etykiet – podczas druku możemy używać różnego rodzaju grafik znaków UL. Następnym krokiem były certyfikacje materiałowe PGJI2/8 oraz PGDQ2/8, umożliwiające dostarczanie etykiet z materiałów zgodnych z certyfikatami UL. Baza naszych materiałów jest wciąż powiększania i aktualnie zawiera 11 surowców. Jest to największa dostępna baza certyfikowanych surowców w Polsce. Umożliwia nam to dostarczanie etykiet do samodzielnego nadruku u klienta jak również oznaczeń gotowych – tłumaczy Marek Marcinkowski, Specjalista ds. Jakości w Dziale Zarządzania Jakością w Etisoft.
Nowe rynki a zastosowanie etykiet z certyfikatem UL
Plany ekspansji na rynki Ameryki Północnej wymagają uzyskania certyfikacji UL dla eksportowanych urządzeń oraz każdego z ich podzespołów (również etykiet) pod kątem obowiązujących w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie norm bezpieczeństwa użytkowania. Etykiety z certyfikatem UL stosuje się do produkcji tabliczek znamionowych, etykiet identyfikacyjnych i ostrzegawczych, a także etykiet i oznaczeń informacyjnych.
Etykiety samoprzylepne z certyfikatem UL wpisują się w potrzeby i wymogi branży elektrycznej, elektronicznej, AGD/RTV czy motoryzacyjnej. Branże te są szczególnie wymagające – oznaczenia produktów muszą cechować się podwyższoną odpornością na uszkodzenia mechaniczne, trudne warunki atmosferyczne czy wymagania aplikacyjne.
Producenci oferujący etykiety samoprzylepne z certyfikatem UL są w stanie dostarczyć materiały spełniające wyśrubowane wymagania stawiane przez rynek amerykański i kanadyjski. Certyfikacja stanowi nie tylko potwierdzenie wysokiej jakości, trwałości oznaczenia i zgodności etykiet z obowiązującymi normami, ale też podkreśla prestiż i konkurencyjność przedsiębiorstwa gotowego na współpracę z podmiotami działającymi na tych rynkach.