W jaki sposób pozyskać pracowników magazynów lub operatorów maszyn? Odpowiedź jest prosta

W jaki sposób pozyskać pracowników magazynów lub operatorów maszyn? Odpowiedź jest prosta

146 tysięcy wakatów – tyle miejsc pracy oczekuje na obsadzenie pośród pracowników fizycznych. I mimo że bezrobocie w Polsce nieznacznie wzrosło, wciąż pozostają branże, w których przedsiębiorstwa systematycznie poszukują rąk do pracy. W jaki sposób dotrzeć do konkretnych grup docelowych? Jak szybko i bez nadmiernych wydatków pozyskać pracowników? Potrzebna jest reklama zewnętrzna.

Według najnowszych danych Głównego Urzędu Statystycznego, bezrobocie w Polsce oscyluje w okolicach 5 proc. I choć ekonomiści ostrzegają, że nadchodzi ostudzenie nastrojów na rynku pracy, w niektórych branżach wciąż widoczne są znaczne braki kadrowe.

Najczęściej poszukuje się specjalistów z branży IT – udział ofert na takie stanowiska stanowi 25 proc. Obserwujemy też, że wiele firm poszukuje pracowników na stanowiska magazynierów i operatorów maszyn. Wpływa na to duży rozwój branży logistycznej. Ta, według raportu JLL, zgłosiła zapotrzebowanie na ponad milion metrów kwadratowych powierzchni. A że połączone branże transportowa i logistyczna generują 6% PKB, to stale poszukiwani są pracownicy, którzy będą wspierać obsługę tych to powierzchni. Jak do nich dotrzeć? Skuteczna okazuje się reklama w terenie.

Firmy stawiają na reklamę zewnętrzną

W jaki sposób dotrzeć do pracowników fizycznych, w tym operatorów maszyn czy magazynierów? Zdaniem Recevent – jednego z liderów rynku reklamy zewnętrznej w Polsce – świetnie sprawdzają się kampanie outdoor. Dlaczego?

Pracodawcy chcą dotrzeć ze swoim przekazem do konkretnych osób w konkretnej lokalizacji. W związku z tym wybierają takie kanały, które zapewnią im odpowiednie lokowanie swoich ogłoszeń. Pomaga w tym zdefiniowanie person – w jakiej grupie wiekowej są potencjalni pracownicy fizyczni, a także gdzie mieszkają lub spędzają czas. Warto znać ich nawyki dnia codziennego: o której wychodzą do pracy, w jakim systemie pracują, gdzie chodzą na zakupy czy jakie rozrywki preferują. Im więcej danych, tym lepszą formę reklamy dobierzemy, a to przekłada się na skuteczność komunikacji HR-owej – wyjaśnia Robert Dąbrowski, CEO Recevent.

Jakie formy reklamy zewnętrznej są na czasie? Trzeba mieć na uwadze preferencje naszych odbiorców. W bezpośrednim dotarciu do nich sprawdzą się nośniki na przystankach autobusowych.

Zapewniają one bliskość reklamy dla osób poruszających się komunikacją miejską i pieszo. Zwróćmy uwagę na fakt, że wielu pracowników fizycznych dojeżdża do miejsca zatrudnienia tramwajem czy metrem. Wybrane firmy wynajmują autobusy, by zapewnić dojazd do pracy dla swoich pracowników. Zatem przystanki to świetne miejsce na umieszczenie ogłoszenia o pracę. Pracodawcy wybierają także billboardy umieszczane w pobliżu miejsc, gdzie przebywa grupa docelowa. To np. osiedla mieszkalne, centra miast czy miasteczek, supermarkety albo uczelnie – dodaje Dąbrowski.

Ogłoszenia o pracę warto także umieszczać na wprost oczu pasażera. Transit OOH to reklama w komunikacji zbiorowej. Pasażerowie spędzają w niej średnio ok. 20 min, a w takich warunkach zapewniamy im nieprzerwany kontakt z komunikatem. Za pomocą jakich narzędzi można poszukiwać pracowników w mniejszych miejscowościach? Tutaj świetnie sprawdzą się tablice mobilne. Takie nośniki pozwalają zyskać odbiorców w lokalizacjach nawet do 50 tys. mieszkańców.

Reklama to za mało. Zadbaj o treść ogłoszenia

Poszukiwanie pracowników to proces. Co wpływa na sukces rekrutacji? W dużej mierze reputacja pracodawcy na rynku oraz sposób dotarcia z przekazem do odbiorców. Kluczowe jest również samo ogłoszenie. Sposób komunikacji z odbiorcą, klarowność ogłoszenia oraz jego strona wizualna. Istotna jest też jasna informacja o wysokości zarobków na danym stanowisku i formie zatrudnienia. Wg Kantara to, czy pracownik otrzyma umowę o pracę, jest jednym z decydujących czynników.

Jakie jeszcze kanały są kluczowe do pozyskania pracownika?

Badania Kantara pokazują, że pracownicy często korzystają z serwisów ogłoszeniowych w poszukiwaniu pracy. Co druga osoba pyta znajomych i korzysta z rekomendacji. Część wybiera się do Urzędów Pracy, zaś część – przegląda media społecznościowe.

Pamiętajmy, że najważniejszą kwestią jest zdefiniowanie grupy docelowej i poznanie jej nawyków. Reklama zewnętrzna jest skuteczna, ponieważ szybko trafia bezpośrednio do odbiorcy. Co ważne – także tego, który nie szukał aktywnie pracy, ale dane ogłoszenie może w nim ukształtować myśl o zmianie. Dzięki temu grupa potencjalnych kandydatów znacznie się powiększa.

W tej samej kategorii