Według badań Gemius/PBI, ClickMeeting, krajowa platforma do organizacji spotkań online, ponownie zyskała uznanie wśród najczęściej używanych komunikatorów w Polsce. W ciągu jednego miesiąca, czas spędzany na tej platformie wzrósł o imponujące 85,7%, skacząc z prawie 13 minut w sierpniu do niemal 24 minut we wrześniu bieżącego roku. Dane ukazują również, że liczba rzeczywistych użytkowników zwiększyła się o ponad 40%, osiągając liczbę 850 tysięcy, co przekłada się na 2,86% zasięgu. W ubiegłym roku, ponad połowa spotkań online za pośrednictwem ClickMeeting dotyczyła szkoleń, konsultacji, marketingu i sprzedaży.
Rosnąca Popularność Wideokonferencji
ClickMeeting, narzędzie do organizacji spotkań, szkoleń i webinarów online, odnotowało znaczny wzrost czasu spędzanego przez każdego użytkownika na platformie – wzrost o 85,7%. W sierpniu średnia sesja trwała 12 minut i 50 sekund, natomiast we wrześniu wyniosła 23 minut i 50 sekund. Zauważalne jest także, że ClickMeeting znalazło się w gronie liderów pod względem procentowego wzrostu liczby użytkowników. Spotkania online oraz szkolenia zdobywają obecnie ogromną popularność, co przekłada się na wzrost liczby realnych użytkowników ClickMeeting o 245 tysięcy, z 605 tysięcy w sierpniu do 850 tysięcy we wrześniu (40,6% wzrost). W ostatnim z wymienionych miesięcy, platforma osiągnęła także 2,86% zasięgu.
ClickMeeting w 2022 roku – Kolejne Rekordy
W poprzednim roku wideokonferencje również cieszyły się ogromną popularnością. Użytkownicy ClickMeeting spędzili łącznie 1 086 426 dni na wydarzeniach online. Podczas jednego z nich ustanowiono rekord przychodu z jednego wydarzenia online, który wyniósł 95 tysięcy złotych. W roku poprzednim spotkania online obejmowały takie kategorie jak szkolenia i konsultacje (31% wydarzeń), marketing i sprzedaż (24%), spotkania biznesowe (16%), edukacja (12%), medycyna (12%). Pozostałe 5% wydarzeń zaklasyfikowano jako “inne”.
Dominika Paciorkowska, Dyrektor Zarządzająca i Członek Zarządu ClickMeeting, komentuje: “Platformy oraz komunikatory dają nam dzisiaj szeroki zakres możliwości: od rozrywki aż po nowoczesne formy spotkań online. Dlatego cieszą tak wielką popularnością i coraz częściej definiują to, w jaki społeczeństwo porozumiewa się, pracuje, spędza czas wolny, czy zdobywa nowe umiejętności. Narzędzia do komunikacji online wpływają obecnie przede wszystkim na edukację oraz rozwój kompetencji, co jest szczególnie ważne w erze dynamicznych zmian i postępującej digitalizacji. Wyniki badania Gemius/PBI potwierdzają, że ClickMeeting skutecznie odpowiada na rosnące potrzeby użytkowników. Jako platforma staramy się oferować im nowoczesne rozwiązania zapewniające komunikację online w ramach spotkań, jak i organizację interaktywnych lekcji, szkoleń oraz webinarów w Polsce, jak i na całym świecie.”
ClickMeeting, założone w 2011 roku, udostępnia aplikację na całym świecie w 8 wersjach językowych, z misją wspierania komunikacji i nauki niezależnie od lokalizacji użytkownika. Platforma do webinarów działa w przeglądarce internetowej, eliminując potrzebę specjalistycznej wiedzy technicznej czy instalacji oprogramowania. Akademia Clickmeeting dostarcza dodatkowe informacje: link.
Grupa Akademii Clickmeeting na Facebooku: link
Strona ClickMeeting: www.clickmeeting.pl